Shopping på Kupolen och Elgiganten......

Efter lunchen åkte jag och Hasse till Borlänge.
Jag försökte även få med mig Mattias, men det gick inte.
Hmmm... ärligt talat så hade jag inte trott något annat heller......
 
 
 
 
 
 
 
På en åker, efter vägen, såg vi många svanar.
Bilden här ovan visar ca. en tredjedel av svanarna.
Hmm... undra vad dom gjorde på åkern??
 
 
Väl i Borlänge hämtade vi Johanna från internatet och sen åkte vi till Kupolen.
Där var det folk!
 
 
 
 
Inne på Stadium var det många som provade skor.
Det finns en hel del sorter och färger att välja på.
 
Själv hittade jag ett par sköna skor som jag tänkte köpa, men som det sen
visade sig att det inte fanns i min storlek.
Typiskt!
Men till slut hittade jag ett par som kändes sköna och som var neutrala i färgen.
 
 
 
 
Här är mina nya promenadskor.
Dom var en aning dyra..... 1500:- kostade dom.
Men förhoppningsvis blir dom i slutändan värda sitt pris......
 
Johanna köpte också skor.
Ett par skor till gymmet och ett par att promenera i.
 
Jag försökte få Hasse att köpa sig ett par nya skor.... men...neeej....han hittade
inga han tyckte om....  sa han.....
 
 
 
 
Jag och Johanna köpte även sånna här träskor-aktiga skor till oss själva, i äkta skinn.
 Dom var inte heller av den billigaste sorten.
Dom kostade 499:-.
 
 
 
 
 
 
 
Vi passade på att fika lite.
Johanna åt en smaskig räksmörgås..... Hasse åt en prinsessbakelse.... och jag
nöjde med en kopp kaffe.... och en bars som jag hade med mig hemifrån.
 
 
När vi fikat färdig gick vi in på Dressman och handlade..... kläder åt både
Hasse och Mattias.
Det blev en proppfull, stor kasse med diverse kläder åt dom båda.
 
Efter det kände vi att vi var färdiga med Kupolen, för den här gången.
Vi åkte till Elgiganten istället och spenderade lite pengar där med.....
 
 
 
 
Jag köpte mig en ny kamera.
Inte för att jag är missnöjd med min nuvarande kamera eller för att den är trasig.
Nä, jag vill bara ha en liiiiite bättre kamera än vad jag har.
Den är ingen överdriven, men ändå lite bättre i zoom och skärpa....osv.
Det ska bli spännande att se om jag tycker om den lika mycket som jag har tyckt och
tycker om min nuvarande kamera????
Jag prutade även till mig två 16 GB:s minneskort.
En till mig och en till Johanna.
 
Efter Elgiganten hade vi fått nog av shopping.
Vi skjutsade tillbaka Johanna till internatet och sen åkte jag och Hasse hem.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0