Berg- och dalbana för känslor och sinnen......

Igår var det lite av berg- och dalbana för mina känslor och sinnen.
 
Jag började med att vara trött och på lite dåligt humör.
Det dåliga humöret kom av att jag tänkte på jobbet.....
 
När jag åkte iväg för att jobba, så kom jag inte långt innan jag fick uppleva rädsla.
Några hus nedanför oss kom en räv utspringandes i full fart, alldeles framför bilen.
Jävlar vad rädd jag blev!
 
På vägen till jobbet satt jag extra spänd och orolig/nervös över att det skulle dyka upp
fler djur efter vägen.... och framför bilen.
Nu är det ju så jävla mörkt.... och dimmigt.... och mörkt.... och dålig sikt,
så man ser inte i första taget om det kommer något ut på vägen.
Men jag klarade mig ifrån några fler "överraskningar".
 
Väl på jobbet hann jag inte vara där länge förrens mitt dåliga humör byttes ut
mot glädje, för ett tag i alla fall.
RoseMarie (en chef) kom in och sa att nu var hon min chef.
Yippiyeeee!!!!.... vad glad jag blev.
För just nu tycker jag hon är den bästa chefen hos oss... min förre chef satt ju
i Borlänge och honom såg jag ju typ aldrig....
 
Men säg den glädjen som varar länge.....
Snart var jag både stressad, irriterad, arg, frustrerad och på dåligt humör igen.
Jag hade så mycket att göra..... det var mycket strul med schemor och arbetstider
och stämplingar m.m.... det var mycket rörelse och liv runtomkring kontoret.....
ja, det var inte en dålig dag, det var inte en skitdag, det var inte en mitt emellan dag,
utan det var en #%!&¤"!¤#&##!&>§£#</#¤&"! DAG!!!
 
På frukostrasten fick jag uppleva rädsla igen!
Bäst som det var blixtrade det till i rummet och sen kom en jävla smäll.
Det var åska!!!!
Och blixten slog nog ner alldeles utanför jobbet... för det började brinna på en åker
utanför jobbet.... bland annat.
Ja, sen gick jag och var rädd och nervös för att det skulle åska mer.... vilket
det gudskelov inte gjorde!
 
När jag kom hem från jobbet var jag helt slut.
Så jag satte mig framför tv:n och vilade och sov.....
 
På kvällen var jag hem till brorsan och dom på kaffe och sen var jag och Molly
till Bergakul i 1½ timme.
Herregud! vilken ljudnivå det var där inne i hallen!!
Tinnitus varning, flera gånger om!!!
Det var ungar och folk överallt!!!
Det skreks, härjades, lektes och sprangs för fullt!
Ungarna hade det roligt, och de vuxna såg mes "plågade" ut.
 
När jag kom hem igen, så hade vi besök av Helena.
Hon och Hasse satt och tittade på tv:n, så jag gjorde dom sällskap.
Och där på soffan gick luften ur mig och jag blev jättetrött.
Och så var känslan sen resten av kvällen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Supersnällt att gå med molly på bergakul! Tack för att du är du♥♥♥

Svar: :) <3
jagjaana.blogg.se

2014-10-11 @ 09:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0