Fy fan, va bra och duktig jag är!!!........

Fy fan, vad bra och duktig jag är!!!!
Japp, jag skryter om mig själv!
Tänka sig!
Och det gör jag enbart för att jag har fått kämpa så jävla hårt för att komma hit.....
till denna dagen.... idag.
 
Jag har trånat..... längtat..... suktat..... haft begär..... drömt....
önskat..... dreglat...... efter CIGARETTER!...
 
Jag har kämpat mot abstinensen.... och gör det fortfarande emellanåt.
Jag tycker fortfarande att cigaretröken luktar gott.... ibland.
Jag blir sugen på cigaretter så fort jag ser någon röka.... eller känner röklukten....
Ibland "planerar" jag hur jag ska börja att röka igen.....
Jag drömmer om hur jag börjar röka igen.... och hur lycklig jag känner mig
i den stunden jag tänder på en cigg.....
 
Så många gånger som jag har tänkt att jag ska "bara" röka EN cigarett....
ja, jag har även tänkt att jag ska "bara" ta ett endaste bloss....
ett riktigt stort och djupt halsbloss.... bara ETT bloss.....
 
Jag har till och med försökt att hitta någon bra förklaring till att "få" börja röka igen....
Japp, hur sjukt är inte det!?!
 
Tänker jag som en icke-rökare så hittar jag inte en endaste positiv sak med att röka....
däremot kan jag nämna huuur många negativa saker som helst....
Tänker jag som en nikotinberoende rökare (missbrukare) så kan jag nämna huuuur många
positiva saker som helst med att röka.... och även många negativa.... så klart.
Och det är dessa två "karaktärer" jag kämpar med... till och från.
Ena dagen är jag en icke-rökare och nästa dag är jag en dreglande nikotinberoende rökare.....
 
Idag är har jag alltså varit rökfri i ETT HELT ÅR!
Och därför tycker JAG att jag har varit duktig!
 
Nu är det bara att kämpa på vidare....för ännu ett rökfritt år.....
Men jag tar inte ingen dag förgiven som rökfri.....inte än i alla fall.....utan jag får
kämpa och ta en dag i taget..... och hoppas på det bästa....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johannaaa

Tusan vad du är duktig! Jag är så stolt över dig! Du är bäst! <3

Svar: Tack, Johanna! :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-09-26 @ 00:34:41
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
det gjorde du riktigt. Jag var aldrig en rökare, men jag förstår att det är svart för dig att sluta att röka. Dessutom är det mycket bra att du har inte rökt igen. Gratulerer!
Hälsningar från Tyskland
Sabine

Svar: Tack, Sabine! :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-09-26 @ 13:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0