Härlig eftermiddag ute i skogen......

Idag har vi haft en fin höstdag.... med mycket sol.
 
Efter lunch åkte jag, Hasse och Johanna till Långtjärnarna och
hälsade på brorsan med familj som var där med sin husvagn.
 
 
 
 
 
 
 
Nästan direkt när vi kom så gick jag, Johanna, Nellie och Molly på en "upptäcksfärd"
i "Nellies sagoskog".
 
Det var så tyst och lugnt i skogen.....  ja, förutom när vi pratade med varandra....
man hörde bara vindens sus och fåglarnas kvitter..... och något brak och knak inne i skogen.
Och nu luktar det höst om skogen........
 
Självklart så hade jag med mig min kamera på upptäcksfärden..... så jag passade
på att ta lite höstiga och "skogiga" bilder......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Molly passade på att plocka och äta både lingon och blåbär....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter våran upptäcksfärd var det gott att komma tillbaka till husvagnen och
dricka kaffe och fika lite.... ute i naturen..... för det smakar ju så gott!
 
I solen var det varmt och gott, men i skuggan kunde det bli lite kyligt emellan åt.
 
Vid husvagnen blev det lite olika aktiviteter..... ringkastning.....lek med hästar....
hopp med hopprep..... "piratlek" med att binda fast varandra med hopprepet.....
jagning.... med mera.
 
Molly var den som var mest aktiv.
Nellie var emellan åt inne o husvagnen och värmde sig och tittade på film.
Brorsan försvann efter ett tag.... och gick iväg och fiskade.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var rogivande, trevlig, roligt, mysigt, skönt, och avslappnande att vara ute i skogen.....
vid husvagnen.....i det fina vädret..... tillsammans med nära och kära.... och fika
och umgås och skratta tillsammans.
Med andra ord, en härlig eftermiddag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0