Cykeltur i flera timmar... med några stopp......

Idag har vi haft ännu en solig, varm och lite blåsig vårdag.
 
På eftermiddagen cyklade jag och Hasse lite här och där....
och njöt av det underbara vädret.
 
 
 
 
 
 
 
Nere vid Prästa stannade vi till och gick ut på varmbadets bryggor.
Det är ju jättefina och bra bryggor med mycket sittplatser.
 
Få se om varmbadet kommer igång i maj.... som det är tänkt?
 
 
 
 
Här satte vi oss en liten stund och solade.
På den ena sidan var det lä och där blev det riktigt hett.
Så jag var tvungen att sätta mig på den andra sidan där det fläktade skönt från sjön.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det glittrade så härligt ute på sjön, så för ett kort ögonblick glömde jag bort
att vi bara är inne i april månad, och jag blev så sugen på att bada.......
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade även till vid det nya cafét, nere vid hamn.
Där satt vi oss ute och njöt av kaffe och av en kula kaffeglass.
 
 
 
 
 
 
 
Nästa stopp blev hos brorsan och dom.... och där satt Lina och kidsen ute på terassen.
Och vi kom precis till värsta lyx fikat......
 
 
 
 
........ fruktsallad med glass, kall Loka Crusch Päron och kaffe.
Mums, så gott det smakade... med allt!
 
 
 
 
Vi satt där i solen och njöt av fikat och sällskapet.
Men jösses.... det blev riktigt, riktigt hett där.....puuuh.
 
 
Sista stoppet under våran cykeltur blev hos mina föräldrar.
Vi var dit och hämtade olja som vi ska ha till ytterdörren.
Ja, vi hann även byta några ord med varandra innan vi till sist cyklade hem igen.
Då hade vi varit ute i flera timmar.... skönt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0