Konstrunda på lasarettet........

 
Idag har jag och Hasse tillbringat många timmar på Falu lasarett.... ja, nästan
hela dagen.....
 
Klockan 06.00 hämtade vi upp min pappa och sen åkte vi till Falun.
Min pappa skulle dit på undersökning och ev. behandling.
 
Mellan kl. 07.00-10.30 var jag och Hasse på lasarettet och väntade på
att få höra hur det gick för min pappa.
 
När vi hade mer koll på läget och visste att det inte skulle bli någon hemgång
för min pappa förrens på eftermiddagen, så var jag och Hasse ner till Falu centrum
och fördrev tiden lite.
 
 
 
 
Vi gick en stund inne i centrum och tittade lite i affärer.... så där halvhjärtat.
 
När det började närma sig för lunch gick vi till Åhlens och till resturangen där.
Men den var stängd för tillfället.
 
Då kom jag på att jag hade hört några som pratade om att det skulle finnas någon
resturang vid regementet och att där skulle det vara fin mat.
 
Vi åkte till regementet och åkte runt där på området och dess närhet och letade efter någon
resturang.... och till sist hittade vi den....
 
 
 
 
.......  "Dalasalen".
Där serverades lunchbuffé.
Och den var super duper god.... och det var väldigt fin mat.
Idag hade dom en vegetarisk rätt.... potatisgratäng, rostbiff och pepparsås...... heltstekt
kotlettrad med beasås..... och torsk med rödbetor och kapris och kokt potatis.
Sen på det kunde man ta kaffe och kakor.
 
Jag kan verkligen rekommendera "Dalasalen".
Och som GBP-opererad fick man äta buffén för 40:-.... vanliga priset var 90:--
 
 
Efter maten blev vi så mätta och slöa så vi hade ingen lust till att hitta på något
tills klockan var närmare 15.00.... då vi skulle vara tillbaka och kolla läget med min pappa.
 
Så ännu en gång tillbringade vi några timmar på Falu lasarett.
Men vid 15-tiden fick vi äntligen åka hem.... tillsammans med min pappa.
Då var han färdig undersökt och behandlad.
 
Medans jag satt och fördrev tiden på Falu lasarett så upptäckte jag att det fanns
ju olika sorters konst där.... som jag inte hade lagt märke till tidigare....
Så vart vi än gick... inne på lasarettet....så tittade jag efter om det fanns någon konst där....
och oftast gjorde det.
Jag tog några kort på en del av konsten som jag såg idag-
 
Så är man intresserad av konst, så kan man ju alltid gå runt på Falu lasaarett
och upptäcka den konsten som finns där......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0