Augustifesten - Cruisingen......

 
Igår kväll var det ju cruising i byn.
Jag och Hasse stog vid torget och tittade på alla bilar som åkte runt, runt en slinga.
 
 
 
 
Mycket olika sorters bilar fick vi se.... vad det gäller modeller....färger....kvalitet....osv.
 
 
 
 
Det var mycket folk som tittade på cruisingen.
Och medans vi stog där så dök det upp vänner och bekanta som vi tjålade med.
Det var trevligt!
 
 
 
 
Lina och kidsen dök också upp och ställde sig vid oss.
Molly såg att jag knäppte kort för fullt och då ville även hon ta kort med min kamera.
Vilket hon också fick.... och det blev en hel massa bilder.
Så bilderna på bilarna  i detta inlägg är tagna av både mig och Molly.
 
 
 
 
 
 
 
Någon sa att det var över 3oo st bilar som deltog i cruisingen.... och det
är nog inte helt omöjligt.
För vi tog många, många bilder....och då tog vi ju inte på ALLA bilar vi såg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många bilder = många kort i detta inlägg.
Och i vanligt ordning så har jag haft svårt att bara välja ut några bilder.
Jag har sållat och sorterat bort en hel del bilder.... men trots det så blev det en hel del
bilder kvar som jag ville ha med i detta inlägg.... och då fick det bli så!
 
 
 
 
När Lina och dom skulle gå hem en stund, så ville Molly vara kvar med oss.
Så hon blev kvar ett tag och var helt inne i bilarna....med och utan kameran.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Senare på kvällen var det något Rocka Billy band som spelade på torget.
Så samtidigt som vi tittade på bilarna fick vi lyssna på bra musik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I år fick jag se några burningar.... vilket jag personligen tycker är coolt....även
om själva lukten efter bränt gummi inte är så trevlig.
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Hasse stog och tittade på cruisingen i tre timmar, sen gav vi upp på grund
av trötthet och kylan som blev på kvällen.
 
Jag och Molly tog så många kort så att batteriet i kameran tog slut i förtid, så jag
missade många bra bilder på burningar och diverse annat i samband med cruising bilar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ännu sernar på kvällen var det ju Backyard festivalen med kända uppträdanden
av bland annat Norlie & KKV och Alfons med mera.
Men dit var inte vi.
 
Johanna däremot var inne på festival området och Mattias var dit och tittade och lyssnade
på Alfons utanför staketet till festivalen.... han ( och kompisarna ) var för ung för att få komma in där....
eftersom det även var alkohol försälning på området.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0