Heldag ute på Ulvön......

 
Igår var jag och Hasse ut på sjön, så gott som hela dagen.
Det var så skönt och gott!
 
 
 
 
Vi hade mycket matsäck med oss.... och diverse vätska.
Så det gick ingen nöd på oss.
 
 
 
 
En kort stund efter det att vi hade lagt till vid bryggan kom Lars och Helena.
Trevligt!
 
 
 
 
Helena bjöd mig på öl.
Det blev två glas för min del.....glaset som syns på bilden ( en nubbeglas ).
Det räckte gott och väl.... för att inte trigga igång ( mer än normalt ) mitt rökbegär.
 
Ja....suck....jag brottas fortfarande med mitt rökbegär.... trots att det nästan har
gått två år sen som jag slutade att röka.
SUCK!!!
 
 
 
 
 
 
 
Och som det så ofta har varit den här sommaren, så blev det blå himmel och sol på kvällskvisten.
Före det så var det lite hur som helst med vädret.
Det mulnade igen rejält....sen ibland sprack det upp och solen kikade fram en stund....och
så där höll det på hela dagen.
Vi fick även några regnstänk på oss.... i någon minut.
 
 
 
 
På eftermiddagen gjorde Hasse iordning mat åt oss.
Makaroner och köttbullar i gräddsås ( färdig mat på konservburk ).
Snabbt och enkelt, men ack så gott det smakade där ute på sjön!
 
 
 
 
Som vanligt när man är ute på sjön och har det trevligt och skönt, så går
tiden så fort.... och det trots att man bara mest slappar och har det gott.
 
Badkrukan i vårat sällskap blev Lars!
Han höll sig på land hela tiden.
Och blötdjuret blev jag!
Jag badade fyra gånger.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0