Köping och morbror Ingemar......

Igår eftermiddag gjorde jag och Hasse en spontan utflykt till Köping.
Hasses morbror Ingemar bor i Köping, så vi började med att överraska honom med ett besök.
Och överraskad blev han!
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick till cafét "Bivur" och fikade och umgicks.
Det var ett litet och mysigt café med en äldre inredning och med ett eget bageri.
 
Där satt vi någon timme och tiden den bara flög iväg.
Vi hade det trevlig.
 
När vi sa hej då till Ingemar så var klockan redan kväller.
 
Innan vi åkte hem så åkte vi lite runt, på måfå, i Köping....för att jag skulle se lite
av Köping.... eftersom jag inte har varit där tidigare....vad jag vet.
Vi stannade till vid några ställen och kikade runt, som hastigaste.... och jag
dokumenterade omgivningen med min "kära" kamera.
 
Första stoppet blev vi Köpings kyrka, som ju var alldeles i närheten av
där var Ingemar bor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade även till vid småbåtshamnen och kikade runt lite.
Där det bland annat fanns en länga med fräna "båthus".
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi åkte runt lite så såg vi många fina, stora hus... med torn och tinnar....och/eller
med krusiduller och med diverse utsmyckningar på.
 
 
 
 
 
 
 
Utanför Köpings Bilmuseum fanns det här uppställt....innanför ett staket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0