Dagen då jag blev vänsterhänt.....

Igår blev jag vänsterhänt.
I normala fall är jag ju högerhänt.
Och jag känner mig, just nu i alla fall, väldigt handikappad.... och frustrerad över min situation.
Som det känns nu så vet jag inte hur jag ska fixa vissa... eller rättare sagt det flesta...
vardagliga sysslorna.....
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår var jag till Falu lasarett och gjorde en karpaltunnelsyndrom operation.
Så i två veckor ska jag ha denna stora och klumpiga bandaget på handen.
Sen tas stygnen bort och jag får ett enklare bandage,
 
I 6 veckor ska jag undvika tunga lyft (ej tyngre än en mjölkliter).
Jag ska även undvika att böja handleden kraftigt ett tag framöver.
 
Nu är der bara att hoppas att operationen lyckades och att jag blir besvärsfri
och att jag slipper ev. komplikationer efter själva operationen.
 
Själva operationen, ingreppet, tog 17 minuter att göra.
Desto längre tid tog all förberedelse inför operationen.
Der var diverse information... klä om till sjukhuskläder från topp till tå....
förberedelser inne i operationssalen och ännu mer information...
tvätt och spritning av handen och armen....ännu mer förberedelser...osv.
 
När förberedelserna var gjorda så var det dags att strypa blodflödet ner till handen.
Det gjorde dom med en gummilinda och genom att pumpa upp en blodtrycksmanscette på armen.
Det kändes mindre skönt... så att säga.
Tre sprutor med bedövningsmedel fick jag i handen... och det kändes.
Själva ingreppet var nästan smärtfritt.... jag kände bara att det gjorde något inne i handen....
men vid några enstaka tillfällen under ingreppet smärtade till en hel del.
 
När operationen var klar fick jag sätta mig i ett fikahörn och äta en smörgås och dricka en kopp kaffe
Sen var det bara arr byta om till ens egna kläder och åka hem.
 
Hasse hade "äran" att få vara min privatchaufför igår.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Krya på dig!

Svar: Tack ejmis! :) Kram
jagjaana.blogg.se

2015-12-17 @ 14:46:19
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0