Helgen.....

Jag har varit inne hela helgen.
Vädret, blåst och regn, har inte lockat ut mig.
 
Johanna har varit hemma över helgen.
Trevligt!
 
Igår, lördag, var jag TRÖTT!
Jag sov en del och sen resten av tiden slöade jag.
Det enda "vettiga" jag fick gjort var att laga iordning lunchen.
 
Igår eftermiddag fick vi hem Molly som nattgäst.
Molly och Johanna sysselsatte varandra med bland annat spel, sminkning och filmtajm.
 
Både igår och idag har jag tittat på längdskidåkningen.
Fast igår somnade jag till hela tiden, men inte idag.
Jösses, vad Norge är överlägsna.... både i dam och herrar.
 
På eftermiddagen kom brorsan och hämtade hem Molly.
 
På eftermiddagen städade jag och Hasse ur vårat skafferi.
Det fanns en del gammalt som vi fick kasta.
Men vilken tid det tar att plocka ut allt, gå igenom datummärkningen, tömma ur
innehållet på det som är gammalt, sortera de tomma förpackningarna, torka hyllorna
inne i skafferiet, diska tomma och använda förvaringsburkar och sen sortera och sätta
tillbaka allt igen.....puuuh.
Men nu är det gjort och nu är det ordning och reda i skafferiet.... så länge det nu varar.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0