Julaftonen....

 
Det blev ingen vit jul i år....tyvärr....suck.
I stället blev det grått, mulet, lite regn, mycker blåst och plusgrader.
 
 
 
 
Mitt alldeles egna paket försökte jag göra lite julfin, med Hasses hjälp.
 
 
 
 
Der var fler som hade gjort sig julfina inför julfirandet hos mina föräldrar.
 
 
 
 
Efter det att vi hade ätit av den goda julmaten blev det lite slö-häng i vardagsrummet...
en del spelandet med "loppspelet".... väntan på att Tomten skulle komma....
 
 
 
 
I år träffade jag inte Tomten.
För han kom aldrig längre in än till ytterdörren..... för Molly var skräck-rädd för Tomten...
så hon och jag satt "gömda" inne i vardagsrummet.... där jag fick sitta och hålla om Molly och samtidigt prata lugnt till henne.
Stackarn!
 
 
 
 
Sen blev det julklappsutdelning......kaffe och fika.....och Kalle Anka på tv:n,
 
 
 
 
När brorsan med familj åkte vidare för att fira julen, så åkte jag, Hasse och farsan
ner till kyrkogården för att tända ljus vid olika gravar.
Det var mycket ljus tända överallt vid gravarna, men inte lika mycket som vid
Alla Helgonen.
 
Efter besöket på kyrkogården åkte vi tillbaka till mina föräldrar och vi var
där i nägon timma till, innan vi till sist åkte hem och bara slöade.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0