På jobbet och skriver om gårdagen.......

Sitter på jobbet och känner hur mina stresshormoner blir fler och fler....och hur
dom ökar i snabb takt.
Idag är det sista dagen att göra färdigt lönerna för januari.
Och vad händer då!?!?!
Jo, jag kommer inte ens in i lönesystemet!
Det är något fel på servern.
INTE BRA!!!
Till saken hör även att jag från och med torsdags, förra veckan, jobbar ½ tid igen....
och då jobbar jag till kl. 11.20 på dagarna.
Nu har ju min halva arbetsdag gått och jag har inte lyckats göra ett skit!!!
INTE BRA!!!!
 
Ja, ja..... alltid ska det vara något som får ens puls att rusa i taket....
 
Eftersom jag inte kan jobba...än i alla fall... så passar jag på att skriva om gårdagen...
vilket jag inte orkade gör igår.
 
Igår var det en innehållsrik dag och det gick i ett.
 
Började med att åka och jobba.
Klockan 09.00 var jag inne på Synsam och gjorde en synundersökning och beställde
nya terminalglasögon till jobbet.
Sen var det bara att åka tillbaka till jobbet och jobba för fullt.
 
Efter jobbet var det bara att åka och handla lite innan jag åkte hem.
Väl hemma så var det bara att ställa sig och göra iordning lunchen... kokt potatis,
kassler- och broccoligratäng med ostsås.
 
Klockan 15.00 var jag tillbaka i Ludvika och på vårdcentralen.... hade en läkartid kl. 15.20.
Kom in ca kl. 15.50.
Läkaren sjukskrev mig på ½ tid och jag fick även lämna blodprover för lite
olika tester... bland annat sånt som kan påverka att man är trött.
 
Efter läkarbesöket åkte jag och Hasse till Coop på Lyviksberget och handlade.
Så tråkigt när man har NOLL inspiration och idéer om vad man ska göra för mat.
Men till slut lyckades vi fylla kundvagnen med lite ätbart.
 
På väg ut ur affären stannade jag till vid Stojanka (en kvinnlig tiggare).
Hon har stått vid Coop länge och tiggt.
Varje gång jag har varit till Coop så har jag gett henne pengar.
Jag har även köpt Alvedon, drickbart och handskar till henne.
Igår köpte jag även en salami- och brieost smörgås och en kopp kaffe till henne.
Stojanka pratade mig en hel del, men tyvärr så förstod jag ju inte vad hon sa.
Jag önskar att jag kunde kommunicera med henne......
 
Väl hemma igen insåg jag att dagens höjdpunkt, vävningen, inte skulle bli av.
Jag var sååå trött och slut... och jag skulle inte ha hunnit vila något innan vävningen började.
Och sen är jag inne i en period då jag har mer ont i mina axlar.... igen.
 
Resten av gårdagen/kvällen satt jag som en trasa i soffan och slötittade på tv:n
innan det var dags för mig att sova för natta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0