Vinter igen.......

 
 
 
 
 
 
 
Idag fick vi "vinter" igen.
Det har snöat en hel del och backen är vit igen.
 
Idag gjorde jag lasagne till lunch.
Mmm.... det är ju så gott, men ack så långdraget att göra.... ja, om man ska
gör allt själv.... ja, inte lasagneplattorna då.
 
På eftermiddagen tittade jag och Hasse på Tour de ski.... både
herrarnas och damernas masstart.
 
Mot kvällningen var jag, Hasse och Johanna hem till brorsan och dom
och hälsade på.
 
Idag har vi hört och sett många som har åkt med skoter.
Jag blev också sugen på att åka skoter.
Det var några år sen sist....typ 2-3 år sen..... då det sist fanns så pass mycket
snö så att det gick att åka skoter.
 
Hasse fixade fram en av skotrarna.... med lite möda och besvär.
Skotern hade frysit fast i backen.
När skotern lossnade, var tankad och ren från snö så åkte jag och Johanna
ner till brorsan och dom med skotern.
Hasse följde med, men med bilen.
 
Väl framme hos brorsan och dom så kom Lina, Marko och Molly ut.
Molly och jag åkte skoter lite här och där... och det var så roligt....tyckte
både hon och jag.
 
Hoppas att snön får ligga kvar nu, så att man kan åka ut med skotern
flera gånger den här vintern.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0