Ä-N-T-L-I-G-E-N.......

På eftermiddagen var jag och Hasse ut och cyklade.
Medans vi cyklade blev vädret både soligare och varmare, så Hasse ville att
vi skulle ta oss en tur med båten.
 
När vi cyklade hem stannade vi till vid brorsan och dom och frågade om
dom ville följa med på en båttur.
Lina och kidsen ville, brorsan skulle ut och meta kräftbete.
 
Så Ä-N-T-L-I-G-E-N fick jag ta min första båttur för i år.
Som egentligen är alldeles, alldeles för sent.
Men före idag så har det helt enkelt inte passat, av olika anledningar,
att vi skulle ha varit ut på sjön med båten.
 
Och Ä-N-T-L-I-G-E-N fick jag ta mitt premiärdopp i sjön.
Det är ju också alldeles, alldeles för sent.
Det är ju den 17 juli idag..... i "normala" fall brukar jag ta mitt premiärdopp
i slutet på maj eller början på juni.
 
Det var jag och kidsen som badade.... och det var rätt så kallt i vattnet.
Jag blev så sval av doppet och båtturen in till hamn så jag var
tvungen att ha en filt på mig när vi kom hem och när vi satt och tittade på en film.
 
Men trots allt så var det skönt att få komma ut på sjön....bada....
äta matsäck....och bara vara....lyssna på hur vattnet kluckade....värma
sig i solen...även om den blev sällsynt sen när vi väl kom ut på sjön....osv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0