Django....

Idag har jag bara varit hemma och varit trött.
Tråkigt, men sant!
 
Idag har vi haft varierat väder.
Morgonen började med regn...sen blev det molnigt.... sen fick vi lite åska....med störtregn....och hagel
...och nu på kvällen har vi blåhimmel och full sol.
 
Här om dagen tittade jag och Hasse på en film, som jag tänkte jag skulle
tipsa om....  för den var bra.
 
 
 
 
"Django unchained".
Det är en amerikansk westernfilm från 2012.
I rollerna finns bland andra Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio och Samuel L Jackson.
 
Filmen utspelar sig 1858, två år före det amerikanska inbördeskriget.
Django (Foxx) är en slav som efter ett brutalt förflutet hos sina tidigare slavägare
möter den tyska prisjägaren Dr. King Schultz (Waltz).
Han behöver Djangos hjälp med att identifiera ett par efterlysta bröder som få har sett ansiktet på.
I utbyte mot Djangos hjälp så erbjuder Schultz honom frihet och hjälp med att hämna hans
fru Broomhilda (Washington) som nu ägs av plantageägaren Calvin Candie (DiCaprio).
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0