Blomma för dagen......

Inte en dag sen vi kom upp på övervåningen har jag fått riktig arbetsro.
Det kanske är för mycket begärt med tanke på att vi sitter i ett kontorslandskap....
och är lite som packade sillar....
Ja, sen är det väl både det ena och det andra som också stör arbetsron.
Det är inte bara ett!
 
Och idag krånglade även datorerna.
Så det tog väl ca 2 timmar, av min arbetsdag, innan jag kunde jobba problemfritt i datorn.
 
När jag kom hem från jobbet gjorde jag iordning lunchen, åt och sen tog jag
mig en tupplur..... som vanligt.
Tråkigt, men sant!
 
På eftermiddagen gick jag ut i trädgården och skulle rensa lite i blomrabatterna.
Jag har ju en slingerväxt, blomma för dagen....tror jag det är, som förökar
sig värre än ett ogräs.... och som slingrar sig runt de andra blommorna och kväver dom.
Men jag har förstått och märkt att den "dödar" och utrotar man inte i första taget.
Det var den förra husägaren som planterade den....tyvärr.
 
Min mamma kom precis förbi här när jag var ute i trädgården, så hon
hjälpte till lite med rensningen.
Inte mig emot!
Hon är så snäll och hjälpsam!
 
Men jag klarade inte av att rensa färdigt alla blomrabatterna....för dom ligger efter
husväggarna och i solen.... och solen var ju framme och den var HET.
Svetten rann fastän man bara stog stilla.
Och sen blir jag att må dåligt när det är för varmt.....
 
Nu är det visserligen molningt ute, men nu har jag inter riktigt tid.....
Snart börjar ju "Allsång på Skansen" och ev. att "mina söti-pötisar" är där
ikväll och tittar live.....så då lär jag ju titta om jag ser dom på tv:n ju  :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0