Kolmila kvällarna är ett minne blott.......

Imorse när jag kom till jobbet hade jag en ny arbetsplats.
Det kändes konstigt att sitta där med så många "nya" rumskamrater....
 
Det är fortfarande väldigt rörigt på jobbet.... med ALLT!
Allt känns så halvdant.... dålig ordning.... dålig planering.... osv.
 
Efter jobbet sov jag en stund.
På eftermiddagen var jag och Hasse ut och cyklade i det soliga och varma vädret.
Vi cyklade ca 16 km idag.
Mycket av cyklande skedde i skogsmiljö och på grusvägar.
 
 
 
 
Första stoppet blev vid skjutbanan, efter Humbobergsvägen.
Jösses, vad det hade växt igen och förfallit där.
Kolmila kvällarna är numera bara ett minne blott.....
 
 
 
 
 
 
 
Här kunde man köpa lotter och vinna olika saker.
Numera är kuren omringad av en massa sly.
 
 
 
 
Scenen och dansbanan.
Här jag varit många gånger och tittat på Iggesundsgänget när dom uppträdde
vid kolmila kvällar.
Jag har även sett Kikki Danielsson uppträda här.
 
 
 
 
 
 
 
En del av bänkarna vid skogsbrynet finns ännu kvar.....bland slyn och annan växtlighet....
vilket ju inte fanns där på den "goda tiden"....
 
 
 
 
Vid pauserna kunde man gå hit till "serveringsstugan" och köpa fika, våfflor,
korv m bröd m.m.... eller använda toan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi cyklade även till Rastahyttan, som 1992 utsågs av tittarna på teveprogrammet Café Norrköping
till Sveriges vackraste rastplats.
Vi tänkte att vi skulle ha njutit av utsikten och köpt oss en varsin glass.
Men tjiii fick vi!
Det var stängt!
 
 
 
 
Så då cyklade vi till hamnen istället och köpte oss en varsin glass där.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0