JA, jag tycker synd om mig själv.....

Snart har det gått 1½ år sen som jag gjorde min GBP-operationen.
Och jag är besviken....
 
Vissa som har gjort operationen före eller/och efter mig har det bara runnit
av kilon på dom.
Själv fick jag bort ca 26-27 kg de tre första månaderna efter operationen.
I juni förra året hade inget hänt på vågen... det var samma resultat som i januari...samma år.
Så jag har inte vägt mig sen juni förra året.... eftersom jag har känt att jag inte har
gått ner i vikt...utan snarare tvärtom.
 
På 1års-kontrollen för någon vecka sen fick jag lov att väga mig.... och då
visade det sigt att jag hade gått upp 9 kg sen juni förra året.
Inte roligt!
 
Jag borde ha gått ner mycket i vikt bara genom att jag har ändrat kosten.
Dels är det mycket jag inte äter längre.... av det onyttiga i livet....  och sen äter
jag ju regelbundet nu och mindre portioner.
Bara det borde ha gjort det så att jag skulle ha gått ner mer i vikt.... och självklart
själva operationen på det.
Men icke!!!
 
Dom på Skönvikt kan inte säga exakt vad det beror på.
Vissa har den "oturen" med sig.... för det är så jävla individuellt hur mycket man går ner i vikt.
Av 1200 st patienter på Skönvikt så är det 1 st som inte har gått ner ett endaste gram
av sin GBP-operationen + att den människan även gjorde en till magoperation senare, en
Duodenal Switch operation.... och den gick inte ner ett endaste gram av det heller.
Stackarn!
 
Olika gissningar har jag fått på min viktresultat.
Läkaren på Skönvikt och även min läkare på vårdcentralen tror att en medicin som jag
äter kan vara "boven" i det hela. För just den medicinen har som biverkning att
man går upp i vikt.
Sen har även mitt rökuppehåll ( kallar det så för man vet ju aldrig hur länge man förbli rökfri...)
har varit upp på "tapeten".... att ämnesomsättningen blir annorlunda.
Dietisten nämnde även något om att jag kanske har ätit för lite... att då har min
kropp gått på svält.... vilket i sig resulterar i att man inte går ner i vikt.
 
Ja, ja.... jag har ingen aning... men tråkigt är det....
Det är min "jävla vanliga tur"..... SUCK!
 
Hur som helst, i fredag började med en annan sort medicin.... som skulle ha
mindre verkan på ämnesomsättningen.
Men idag mår jag piss.... jag har sen i lördags haft huvudvärk som bara har blivit värre
för varje dag.... jag är lättirriterad.... väldigt stresskänslig.... yr.... gråtmild.... och
det värsta av allt.... idag har jag känt av panikattacker.
Huvva!!!
 
Försökte få tag på min läkare, men siddu det är ju helt omöjligt.
Men jag fick till sist sköterskan att gå och fråga min läkare om det var okej att
jag gick tillbaka till min förra medicin.... för jag vill inte må dåligt.... även om det
ev. kunde vara övergående biverkningar.
Nä, då får kilorna hellre sitta kvar på kroppen än att jag ska bli helt förstörd och sämre i
min utmattningsdepression!
För även om det skulle vara övergående symptom (inom 2 veckor), så är det inte värt det....
Och ännu värre skulle det ju vara om det visade sig efter två veckor att den
nya medicinen inte alls passar mig......
 
Nä, ibland måste man välja mellan pest och kolera..... om man så vill det eller inte.
 
Och JA, jag tycker jävligt synd om mig.... och JA, jag är jävligt besviken!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Förstår att du är besviken. Kram!

Svar: Mmmm.... Tack :) Kram!
jagjaana.blogg.se

2015-03-31 @ 13:08:52
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0