"Klämdag" i Borlänge.......

 
 
Igår kväll sa jag åt Mattias att idag skulle vi åka till Kupolen och handla
kläder och skor åt honom.
 
Efter lunchen idag så åkte vi, och Mattias gnällde och muttrade inget.
Hmmm.... va konstigt... tänkte jag.... men jag var glad och tacksam över att
slippa bråka och tjata på honom.....
 
Men säg den lyckan som varar länge?.....
Jag borde ha förstått att det inte skulle gå så lätt.....
 
Vi hann inte mer än till Kupolen så började Mattias "krångla".
Han blev sur och tvär och skulle minsann inte handla något.... för han behövde
absolut inga nya skor eller kläder.
 
SUCK!!!
Vad matt jag blev.... och irriterad.... och förbannad.
 
Efter många om och men, så fick jag honom att följa med in på vissa affärer, men
hans engagemang var lika med noll... för det mesta.
Han VÄGRADE att prova något och då är det ju inte så jävla lätt att handla vissa saker.
 
Men efter många irriterande stunder.... både från min och Mattias sida.......så
lyckades vi.... med nöd och näppe.... handla 2 t-shirtar, en tröja och ett par shorts.
 
 
 
 
 
Efter Kupolen var jag och Hasse in på Coop i Norra Backa och handlade.
 
Både i Kupolen och på Norra Backa måste alla arbetarna i Dalarna ha varit och shoppat. idag....
på denna "klämdag".....ja, förutom dom som jobbar i affärer då.....
Det var bilar och folk överallt!!!
 
 
När vi kom hem packade vi upp matvarorna och sen cyklade jag till Claessons Cykel
och lämnade in min cykel på service.
Hasse kom efter med bilen.... och sen åkte vi till kyrkogården.
 
 
 
 
 
Vi var dit med dessa rosor till Hasses mormor och morfars grav.
Idag skulle Hasses morfar ha fyllt 97 år.... och hans mormor skulle ha fyllt år i förrgår.
 
Efter kyrkogården var vi hem till brorsan och dom.
Där blev det kaffe, prat och en del spex från Molly.
 
Sen har jag varit hemma resten av kvällen.
Hasse däremot var ner till hamnen och sjösatte båten.
Så nu är det bara att vänta på fina och soliga dagar så man får åka ut på sjön och njuta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0