Vi och några tusen till.........

På förmiddagen undrade Hasse om vi skulle åka till
Borlänge och till Kupolen.
Han ville dit och köpa nya skor.
Eftersom vi inte hade några andra planer och vädret inte var så bra,
så åkte vi till Borlänge.
Tyvärr, så hade även flera tusen till tänkt samma sak.
Det var folk överallt!
 
 
 
 
 
Först ut blev det i alla fall Kupolen och Skopunkten.
Efter mycket letande.....många provningar..... och en hel del funderande så bestämde sig Hasse
till sist för ett par skor..... puuuuh.
 
Nästa affär blev en klädaffär där jag köpte, på vinst och förlust, lite kläder åt Mattias.
Det är svårt att handla åt honom.... både vad det gäller storleken och själva
stilen på kläderna... och färgerna.
Men jag blir så stressad när ungen själv inte kan åka och handla och jag
vet att han behöver nya kläder.
Så när jag ser något som jag tror att han kan tycka om, så kan jag inte låta bli att handla det.
 
Eftersom det var sååå mycket folk på Kupolen så struntade jag att gå in i några
affärer som jag först hade tänkt göra... jag orkade helt enkelt inte trängas och köa.
Vi åkte istället till IKEA, där det också var mycket folk.....

 
 
 
 
Eftersom klockan var närmare 13.00 och det kurrade i magen på oss, så började
vi med att äta på IKEA.
Vi fick köa i en evighet innan vi kom fram till maten och kassan.
 
Hasse tog fläsksnitzel med pommes och beasås.
Jag tog ungsbakad lax, grönsakskaka och citron- och dillsås.
Båda var vi nöjda med den goda maten.
 
Efter maten gick vi runt lite på IKEA.
Men idag blev det inte nå mycket inhandlat.... för ovanlighetens skull.
 
Efter IKEA var vi till Home butiken på Norra Backa och där handlade jag lite.
Sen blev det en vända in på Apoteket där jag hämtade ut lite medicin.
Och till sist blev det en vända inne på Coop.
 
 
 
 
Där såg vi dessa stora chokladbollar....eller vad det nu kan tänkas vara?
 
När vi handlat färdigt på Coop så hade vi varit.... och gått i Borlänge i flera timmar....
och det kändes i fötterna.
 
 
Väl hemma igen så hann vi nästan packa upp allt innan vi fick besök.
Det var Hasses mamma och pappa som kom och hälsade på.
Vi drack kaffe och pratade en massa.... allt från politik till kallt badvatten.
 
Ja, och sen var det redan kväller.....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Har sett att man börjat med dessa gigantiska bollar. Kan ju omöjligt vara till en person!!

Svar: :)
jagjaana.blogg.se

2015-05-02 @ 21:31:35
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0