"Dödssynd".......

Efter jobbet sov jag en stund.... var så trötter.
 
På eftermiddagen åkte jag och Hasse till Ludviika.
Vi var till två olika second hand butiker och jag hittade lite saker som fick
följa med mig hem.
 
Vi var även till Coop på Lyviksbergt och handlade.
Stojanka, den bulgariska tiggerskan, stog utanför Coop.
Stannade till vid henne och hon pratade, pratade och pratade... och gestikulerade
och försökte förklara saker och ting för mig.
Det mesta förstod jag inte, eftersom jag inte kan bulgariska.
Men lite förstod jag via hennes kroppspråk... tror jag i alla fall.
Gav henne pengar och jag köpte även ett par fodrade ullhandskar åt henne...hon
hade inget på händerna och det är ju så råkallt ute nu.....brrrr.
 
Folk har börjat pynta för advent.
Ja, det såg jag redan för två veckor sen.
Hmmmm..... förr var det ju "dödssynd" att pynta för tidigt.
Högst att man pyntade sent på kvällen före den 1:a advent eller tidigt på advents morgonen.
Jag minns när man var barn hur magiskt det var att vakna upp den 1:a advent och se
hur fint det lyste i alla fönstren hos folk.
Den magin finns ju inte längre.... när folk "tjuvstartar" med adventspyntet.
Själv pyntar jag högst kvällen före 1:a advent, men oftast blir det att pyntet åker fram
den 1:a advent.... och någon gång har det faktiskt även hänt att pyntet inte har kommit
fram förren några dagar efter 1:a advent.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0