Världens godaste pepparkakor.....

Nä, nu tycker jag det får komma snö.
Är det vinter så är det vinter!
Om inte annat så blir det ju genast mycket ljusare och trevligare ute.
Och till helgens julskyltning så skulle ju ett snötäcke vara pricken över i:et.
Ja, jag behöver snö för att få lite julkänsla.
 
Annars då?
 
Ja, jag hade fullt upp på jobbet.
Vi har fortfarande en byggmiljö på nedre våningen...suck.
Ingen vidare med all denna onödiga väsen/ljud/buller...osv.
 
Det två senaste gångerna, på kort tid, som sjukvården har tagit blodtrycket på mig,
så har den legat lite för högt.
Jag har aldrig haft problem med blodtrycket, så sjukvården tyckte att jag skulle
kolla upp trycket igen.
Sagt och gjort!
Idag var jag iväg till vårdcentralen för en koll.
Sköterska tog trycket två gånger och det visade att jag hade ett normalt blodtryck.
Puuuh....sköööönt!
Hoppas att det är så nu!!!
 
Idag har jag även varit iväg till Helena, frissan, och fått kalufsen putsad.
Skönt!
 
Efter frissan var jag och Hasse hem till brorsan och dom.
Vi var dit och "tiggde" åt oss kaffe och nybakade pepparkakor.
Molly var till morsan igår och bakade, så vi ville smaka av det goda kakorna.
Vilket vi också fick!
 
Min mammas pepparkakor är dom godaste pepparkakorna som finns!!!!
Dom är så goda sååååå!
Dom smälter i munnen..... smaken är mild och len..... dom är lite tjockare och porösa....
dom är beroendeframkallande.... och extra goda tillsammans med ett glas kall mjölk.
Köpe pepparkakor kan slänga sig i väggen!!!
Dom har ingen chans mot morsans pepparkakor!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0