Oväntat svar......

Idag har jag varit till sjukgymnasten.
Jag fick behandling av min värkande vänstra höft/rygg/ben.... som
har gjort så ont att jag har haft svårt att sova.
 
Sjukgymnasten använde en apparat som "hamrade" på det onda, med 800 slag i minuten...
tror jag han sa.
Sen fick jag även lite knådning av höften.
 
När behandlingen var slut så kändes höftet duvet, varmt och lite mjukare.
Skönt!
 
Men när värken var mindre i den vänstra höften, så kände jag ju av hur det
värket i den högra istället.
- "Det som göms i snö kommer fram vid tö", sa min sjukgymnast om det.
 
Fick även behandling av axlarna.
Sjukgymnasten tejpade mig bakpå skuldrorna.... för bland annat att mina muskler
skulle få lite vila och för att skapa en annan och bättre hållning.
 
När jag sa till sjukgymnasten att det skulle vara rena lyxen för mig att få vara
smärtfri en dag, så fick jag svaret:
-" Ja, det finns två alternativ för dig. Antingen att du blir nersövd eller att
du blir kund på Sergelstorg".
 
Jag blev helt överrumplad av hans svar.... och samtidigt skrattade jag för det
var både roligt och tragiskt.... på sitt sätt.
Jag hade väl mer väntat mig ett "tröstande" svar eller ett svar som skulle ge mig lite hopp.
Men så blev det inte!
Sjukgymnasten sa bara att han var ärlig.
 
Och ärligheten kan svida ibland...... tycker jag.....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki_Coffeebean

Hej Jaana!
Hoppas att smärtan ger med sig.

Jag har hittat hit (igen) 😀 jättekul att se alla dina fina bilder och få ta del av ditt liv.

Jag förstod inte riktigt vad din sjukgymnast menade, bli nedsövd förstod jag men hur skulle du bli smärtfri av att vara prostituerad??? Hm väldigt konstigt svar, snudd på oförskämt tycker jag. Inte proffsigt alls.

......eller menade han att du skulle bli knarkare?? Kom just på det hahaaa. Koko mig att tänka på prostituerad, det är väl den där andra gatan? Hahaa ja det är det ju! 😀😀😀

Sköt om dig.
Kramisar Anki

Svar: Hej Anki!
Va trevligt att du kikar in här :)

Min sjukgymnast menade ju droger att bedöva sig med.

Hahahhaaaa..... prostituerad hör ju till Malmskillnadsgatan.... och där hör då inte jag hemma...hahhahaaaaaaa.....

Sköt om dig du med och ha det så gott du kan!
Kram Jaana

jagjaana.blogg.se

2015-09-09 @ 11:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0