Somrig dag med blåljus och sirener, samt gott grillat......

Idag har vi haft en somrig dag med värme och sol.
Så på eftermiddagen tog jag och Hasse en cykeltur i det sköna vädret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi cyklade fick vi se lite pådrag i byn.
Det var blåljus och sirener i massor....
 
Först kom en polisbil.....strax efter den kom en IVPA-bil....och sen kom en branbil.
Efter en liten stund kom ytterligare en polisbil.....och ytterligare efter en stund kom en
polis pikétbuss..... och ännu efter någon minut kom det en till polis pikétbuss.
 
Jösses, inte varje dag man ser 6 stycken fordon med blåljus och sirener på....
som kommer åkandes efter varandra inom en kort stund.
Ja, inte här i våran lilla by.....
 
Vad alla bilar var ute på... ja, det vet jag inte exakt.
Men jag gissar på att dom kanske var ute på dessa uppdrag.....
 
 
 
 
 
 
Cykelturen avslutades med att vi stannade till vid brorsan och dom.
Jag, Hasse och Mattias var bjudna på mat hos dom.
Vilket lyx!!!
 
Vi fick grillad entrecote....ungsrostade potatis/morötter/lök och diverse tillbehör.
Mmmm....det smakade gott!
Sen blev det kaffe med saffranssockerkaka.
Vi hade det trevligt!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0