En pärla.....

Idag har jag varit till vårdcentralen med farsan... då han upplevde att han
var ännu sämre idag än igår.
 
Vi fick en tid till jouren... till en stafettläkare som endast var där denna vecka.
Jahapp....tänkte jag.... detta bådar inte gott.
Det blir väl samma sak som på akuten igår....
Men, men.... där fick jag fel!
 
Vi fick träffa en läkare som var jättebra och som tyckte att man måste ju
försöka hitta orsaken till farsans mående....ja, om den ena undersökningen och proverna inte gav
något svar, så var det ju bara att fortsätta att leta efter det som är fel.
 
Man kan säga att han verkligen tog tid att försöka hjälpa farsan.
Han nonchalerade inget!
Han förklarade saker och ting bra och han startade en utredning... en ordentlig
sådan..... på farsans besvär och mående.
 
Så även om dagens vård är usel i det stora hela.... så finns det någon enstaka riktig "pärla"
som försöker hålla en bra standard på vården.... så att säga....
Och idag träffade jag en sådan pärla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0