"Två flugor på en smäll".....

 
Igår blev det en ny akutenvända till Falun med farsan.... då han hade fått mer smärtor
och mådde dåligt.
 
Den här gången behövde vi i alla fall inte vänta ihjäl oss.
Besöket var klart på ca två timmar.
 
Men vi upplevde dock att vi fick dålig hjälp... då dom inte undersökte honom
ordentligt och då dom inte kunde ha kvar honom för observation.... (eftersom farsan
var så dålig att han inte orkade vara uppe på benen.)
 
Man kan säga att vi fick reda på vad det inte var för fel, men inte på vad det kunde vara.
Ja, det blev ingen som helst diagnos fastställd.... och vi fick åka hem... och ingen av oss
var klokare....så att säga....
Läkaren sa att vi kunde ju vända oss till vårdcentralen så att dom startade en utredning
ang. hans yrsel och dåliga mående....

Ja, vad säger man!?
Ja, jag säger att vården är inte som den har varit.
Den har blivit så mycket sämre!
Man måste nästan vara halvdöd för att få ordentligt hjälp och/eller undersökningar.
 
 
 
 
Igår blev det "två flugor på en smäll".... så att säga.
Först akuten med farsan och direkt efter det, klockan 13.00, hade jag en tid inbokad på
Bariatrisk mottagningen i Falun.
 
Där fick jag en "dosa" i armen som ska mäta blodsockret i 6 dygn.
Jag fick även med mig en dagbok där jag ska fylla i allt möjligt.
Jag ska även själv ta blodsockervärdet, fyra gånger per dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0