Jobbet och Försäkringskassan.....

Sitter just nu på jobbet.
Lönesystemet är nedstängt på grund av uppdateringar.
Så fram till kl. 13.00 är jag så gott som sysslolös.
 
Igår fick jag reda på att mina dagar som löneadministratör inte tar slut denna vecka.
Nä, dom på centralplaneringen hade kommit på att jag var tvungen att täcka upp för
en anställd där som har semester nu i två veckor.
Hmmmm.... .då duger man minsann!!!
Så jag fick ett nytt datum för min sista dag.... den 19/2 ska tydligen bli den sista dagen
som företaget har någon nytta av mina kunskaper och färdigheter inom löneadministration.
 
Annars då?
Jaaa-a... jag kämpar på med heltid här på jobbet.
Om det går bra?
Ja, det beror ju på hur man ser det och vem som vill se det?....
Jag är ju på jobbet heltid, men priset jag får betala för det är väl inte så bra.
Sämre mående... mer trött och energilös....mer värk....inget "liv" efter jobbet och på helgerna....osv.
 
Men vad ska man göra?
Man är ju så liten som människa mot den "stora stygga" Försäkringskassan.
Dom verkar ju veta bättre om ens tillstånd än vad man själv gör och vad ens läkare vet.
Dom verkar ju ha "super-duper-speciella" läkare på Försäkringskassan.
Läkare som inte ens behöver träffa den sjukskrivna, men som ändå kan bedöma
dennas tillstånd..... och avgöra om och hur sjuk den är.
Det är ju helt fantastiskt!!!
Varför utbildar sig inte ALLA läkare till dessa "super-duper-speciella" läkare?
Tänk vad smidigt det skulle vara då!
Man behöver inte åka och träffa en läkare för att få en diagnos, utan det funkar så bra så med
någon sorts telepati... eller ett brev, mail eller sms eller i värsta fall via ett telefonsamtal....
Och vårdköerna skulle vara ett minne blott....och landstinget skulle tjäna in massor av pengar på
allt som ej längre behövs för att läkarna ska kunna sköta/göra sitt jobb.....
Varför har ingen tänkt på detta tidigare!?!?!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0