Akutvården........

Idag är jag helt slut!!!
Känns som om jag är helt tom i bollen.....
 
Just nu är städerskan här inne i kontorslandskapet och dammsuger heltäckningsmattan.
Och eftersom jag är så slut och tom i bollen, så orkar jag helt enkelt inte koncentrera mig på lönerna....
då det är väldigt mycket just nu och väldigt många "specialare" (sånt som man inte registrerar
varje dag eller vecka eller ens varje månad).
Så jag passar på att blogga lite istället.... i detta oväsen från denna dammsugare som
inte verkar ha något ljuddämpande i sig alls...
Och städerskan är så noga av sig så hon dammsuger här inne i minst en timme.... då hon
lyfter och flyttar på det mesta som finns i rummet.
 
 
Jag vill än en gång (har för mig att jag har bloggat om detta förut) nämna att
dagens akutvård är INTE längre någon akutvård.
 
Igår fick jag lov att åka till akutmottagningen i Falun.... som tar ca en timme att åka till.
Vi var där strax efter kl. 8.00.
Och vi kom därifrån kl. 16.00.
Åtta timmar på akuten, då den mesta tiden gick åt till att vänta och vänta och VÄNTA!!!
Vad är det för akutvård om man får sitta och vänta ihjäl sig!?!?!
 
Visst, jag förstår att de som är allvarligast sjuka och behöver snabbast vård går
först i kön.... det är det ju ingen snack om.
Men för det ska ju inte de "mindre" sjuka... som ju trots allt behöver en akut vård....
behöva vänta en hel dag i ovisshet.
För då tycker jag inte att man kan kalla det längre för akutvård....eller???
 
Så mycket fattar jag ju att det är ju inte vårdpersonalens fel att det är som det är.
Dom stackarna behöver väl snart själva få akutvård.
Läkaren som vi hade "sprang" mellan rummen och i korridorerna.
Ja, hon var ju inte den enda som jäktade sig fram..... det gjorde dom flesta.
Men hon var nog den enda som skulle platsa i en OS-final i gångstil.... och
komma bland dom 10 bästa.
 
Tänk hur det har blivit!
Och sämre och sämre blir det!
Ska det behöva vara så!?!?!?!
 
Klockan var ca 17.30 igår när jag äntligen var hemma igen.
Och då var jag helt färdig.
 
Som det är nu med vården och lite annat, så måste man ju vara frisk för att orka vara sjuk.
Det är ju förjävligt!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

I vårt landsting söker sig fler och fler till akuten eftersom det är svårt att få tider hos vårdcentralen och primärvårdsjouren. Akuten ska ju i första hand vara för olyckor, infarkter osv. Tråkigt att se vad som händer med vårt Sverige.

Svar: Det är lika här i Dalarna....och säkert över hela Sverige. Ringer man till vårdcentralen och ska ha en läkartid så är det skitsvårt att få en. Man blir oftast hänvisad till en jourtid.... och man får ringa igen, den dagen ens egna läkare har jouren och hoppas att man får en tid den dagen.
jagjaana.blogg.se

2016-01-14 @ 13:23:59
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0