Kort krångel......

Efter två veckors helt sjukskrivning var jag tillbaka på jobbet idag på halvtid.
Återstår bara att se om Försäkringskassan godkänner sjukskrivningen på 50%?
 
Idag började även Mattias sitt sommarjobb på "Gamla meken".
Han hade fått bära saker, målat småhus med mera.... ja, fixa och dona
iordning meken för utställning....tror jag....
 
 
 
 
 
Idag hade jag lunchträff med två kollegor, på Subway.
Det var trevligt att träffas och tjåla.
Den ena kollegan är långtidssjukskriven och den andra är på ett bemanningsuppdrag....
så vi träffas ej så ofta/mycket nu för tiden.....
 
Efter lunchen var jag in på Lindex.
Jag hittade ett linne och ett par capribyxor.
När jag skulle betala kläderna så funkade inte kortet - "Medges ej, kontakta din
kortutgivare"....ja, något i den stilen.
Fem försök och inget gick igenom.
Gissa om det kändes pinsamt!?
 
Fick frågan några gånger om jag verkligen hade pengar på kontot.
Öööh...ja, det hade jag...det visste jag, men för säkerhets skull loggade jag in på
mobilbanken och kollade saldot....som ju var som jag redan visste.
 
Ja, det var inget annat än lämna kläderna kvar i affären och sen bege sig till banken
och kolla upp kortet.
Där hittade/såg dom inget fel, så dom misstänkte att det kunde vara något fel på chipet.
Beställde ett nytt kort och sen provade jag om kortet funkade i
uttagsautomaten.... och det gjorde den.
Så till sist kunde jag gå tillbaka till Lindex och "lösa ut" mina klädesplagg.
Efter det var det inte längre "kul" att gå runt i affärer.... och jag åkte hem.
 
Resten av dagen har jag varit hemma.
 
Johanna kom hem tidigare ikväll från Rättvik.
Imorgon ska hon på prov och introduktion ang. hennes sommarjobb på hemtjänsten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0