Marknad i byn och kulglass......

 
Idag har det varit marknad i byn.
Efter lunchen cyklade jag och Hasse ner till marknaden.
 
Det var en hel del folk i rörelse bland karusellerna och stånden.
Och många vänner och bekanta stötte vi på..... trevligt.
 
 
 
 
Själva marknaden var inte mycket att se....tycker jag.
Det var inte så många stånd och det fanns inget som fick min uppmärksamhet.
Hasse däremot köpte det obligatoriska, för honom, på en marknad.... marknadsnougat.
Själv tycker jag inte om det.
 
På hemvägen stannade vi till hos brorsan och dom och drack kaffe.
 
Sen senare på eftermiddagen skjutsade jag Molly och Lina ner till Prästabadet.
Molly ville dit och bada.
 
Mot kvällningen åkte jag och Hasse till Ludvika.....
 
 
 
 
...... och där åt vi årets första kulglass.
För ovanlighetens skull beställde jag inte pecannötkola, som jag ju nästan alltid tar.
Nä, idag slog jag till med en kula blåbär och en kula melon.
Det var gott, men inget slår pecannöten!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0