Lååångt inlägg.....

Imorse när jag åkte till jobbet kändes det ingen vidare.
Ju närmare arbetsplatsen jag kom desto högre blev mitt blodtryck
och jag kände även av en viss ångest.
 
Hela dagen har varit jobbig och konstig.
Jag kände många gånger under dagens lopp att nu skiter jag i det här och åker hem.
Men jag tog dagen minut för minut och jag lyckades hålla ut hela dagen.....
 
Jag var även tvungen att säga åt folk att jag ville inte prata om min situarion...
för det resulterade bara i att mitt blodtryck åkte upp och huvudet dunkade.
 
Idag fick jag sitta av min tid inne i matsalen.
Någon/några hade beklagat sig över att jag satt inne hos driftledarna för två veckor sen.
Men det visste jag ju att det skulle komma....
 
Det var hemskt att sitta inne i matsalen.
Vi var många som satt där och luften där inne blev dålig och huvudvärken
kom på köpet.
Om inte annat så fick man huvudvärk av den höga ljudnivån.
 
 
 
 
Hur fick jag tiden att gå då?
 
Ja, jag satt och lyssnade på en ljudbok.... vilket inte var det enklaste.
Jag tappade koncentrationen många gånger av den höga ljudnivån
som lyckades överröstade ljudboken....och/eller av allt stim och spring.
 
Jag var med och spelade Yatzy i tre-fyra omgångar.
Det kändes konstigt att sitta och göra det på min så kallad arbetstid.....
 
Jag var ut och tog frisk luft och sen bara satt jag och hade det långtråkigt....
 
 
För ca två veckor sen var jag och frågade om en praktikplats på två olika ställen här i byn.
På det ena stället fick jag ett nej på en gång och på det andra stället ville dom fundera.
Idag fick jag svar från det andra stället - Det blev ett nej.
 
 
 
 
 
Så i ren panik var jag till ett loppis/secon hand butik i byn och frågade om en praktikplats.
Det var min chef som tipsade mig och det... för hon visste att dom ville och kunde
ta emot praktikanter.
 
Med ren panik menar jag att jag inte tänkte igenom alls om det är något för mig....
om det överhuvudtaget passar mig och mina krämpor och besvär att jobba där....osv
Men just i den stunden kände jag bara att jag gör vad som helst, bara jag slipper vara på
min arbetsplats och må dåligt....
 
Hur som haver så börjar jag praktiken redan imorgon.
Först kändes det skönt och befriande att veta att jag inte behöver åka till jobbet i Ludvika.
Men nu känner jag en viss oro för praktiken.
 
 
 
 
Eller ja... jag vet inte längre vad jag känner?....
Allt har gått så fort och allt har varit så omtumlande.... mycket negativa känslor i omlopp....
 
När jag kom hem från jobbet så var jag helt slut.
Det blev ingen vävning för mig idag heller.....
 
 
 
 
Johanna är hemma från skolan, för hon har blivit sjuk.
 
Vet ej om det är influensan hon har fått eller om det är en vanlig förkylning?
Ingen av oss har ju haft influensan....än.
"Peppar, peppar ta i trä!"
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
jag önskar dig lycka till for praktiken!
Det är bättre att börja nagot nytt än att sitta där och har inget att göra.
Varen kommer snabbt och da blir det ljus igjen. Du ska se det kan bli bara bättre.
Hälsningar!
Sabine

Svar: Tack Sabine! :)Ja, jag hoppas på det bästa.... vad det än månne bli...
Kram!
jagjaana.blogg.se

2016-03-08 @ 10:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0