Höstlig båttur.....

Idag på eftermiddagen åkte Johanna med tåg till Rättvik
och hem till Tore och hans familj.
Och i vanlig ordning blir jag avundsjuk på Johanna som får gosa och
umgås med härliga lilla charmtrollet Tore.
 
Jag och Hasse var på eftermiddagen hem till mina föräldrar.
Där blev det kaffe med doppa och en massa tjål om ditten och datten.
 
Mot kvällningen blev det en väldigt spontan båttur för mig och Hasse.
Den var så spontan att det hanns inte göras varken kaffe och matsäck att ha med.
Hasse skulle bara ner till båten och kolla läget, när han kom på att han skulle
nog passa på och ta en liten båttur när sjön var så stilla.
Men innan han tänkte åka ut så ringde han hem till mig och frågade om
jag var sugen att följa med....och det var jag.
 
Det var skönt ute på sjön....lungt och stilla.
Jag satt hela tiden uppe på däck och njöt av stillheten, sjöluften och vinden i håret.
När vi kom tillbaka in i hamnen så kan jag erkänna att jag var lite frusen..
men inte så farligt.
 
Innan vi åkte hem så stannade vi till vid brorsan och dom en snabbis.
Jag skulle kolla läget med Lina och hennes knä.
Men hon var ej hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0