Rättvik igen då.....

Igår var jag ledig från jobbet.
Skönt!
 
Sena förmiddagen, närmare lunch, åkte jag och Hasse till Rättvik.
 
Vi skulle överraska Martin och dom med ett besök.
Men när vi kom fram så var dom inte hemma.
Ringde Johanna och kollade läget. Dom var inte så långt borta så
dom skulle komma hemöver.
 
 
 
 
Medans vi väntade på att dom skulle komma hem, så var jag och Hasse en
snabbis ner till Siljans strand......
 
 
 
 
...... och till Långbryggan.
Vi gick aldrig ut på den, för det hade vi inte tid med... eller rättare sagt, vi ville ej ta tid till det.
Det får bli en annan gång.
 
Långbryggan är 628 m lång och byggdes år 1895 som angöringsplats för ångaren "S/S Rättvik",
som gick i trafik på Siljan 1895 till 1950-talet.
 
Långbryggan nyinvigdes på nationaldagen den 6 juni 1992 efter en storrenovering.
Allmänhet och företag erbjöds köpa bryggplankor (2938 stycken) med sitt namn ingraverat,
för att finansiera en del av renoveringen.
 
 
 
 
När vi kom till Martin och dom igen, så blev det ett stort kram-, puss- och goskalas
mellan mig och Tore.
 
 
 
 
Igår var även storasyskonen Isabell coh Gustaf hemma.
Det var roligt att få träffa och umgås med dom också.
Dom är ju så gulliga!
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle mata Tore med mosad banan.
Det slutade med att Martin fick ta över.
Jag blev så stressad av Tore.... för han var så glupsk och tyckte att det gick alldeles
för långsamt när jag matade honom... trots att jag försökte mata honom det snabbaste jag kunde....
så han blev lite "gnällig" och väldigt otålig.... ja, nå liknande i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
Tore var så glad och nöjd.
Och han är ett riktigt charmtroll!
 
När vi skulle åka hem följde Johanna med oss i bilen, för hon skulle med till
Stockholm idag.
 
När vi väl var hemma igen, igår, så var det redan kväller och mörkt ute.
Så då blev det lite tv-tittande innan läggdaggs.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0