När det går i ett.....

Igår gick det i ett....det ena avlöste det andra.
 
På förmiddagen tittade jag och Hasse på Birkebeinerrennet från Norge.
(År 1206 var det två män från upprorsgruppen birkebeinarna som skyddade ett oäkta kungabarn
genom att fly över fjällen på skidor.
 Till minnet av flykten över bergen finns idag Birkebeinerrennet – ett skidlopp på 54 km
i klassisk stil och som avslutas i Lillehammer.
Alla deltagare måste ha en ryggsäck på minst 3,5 kilo, som symboliserar prinsen Håkon.)
 
Sen var det dags att fixa lunchen och äta den.
 
Efter lunchen var jag, Hasse och Helena ner till gymmet och tränade.
 
När vi kom hem från gymmet kom Marko, Lina och Molly och hälsade på oss.
Så då blev det kaffe med dopp.
 
Medans vi satt runt köksbordet och fikade och tjattrade så kom Johanna och hennes pojkvän Hasse.
Dom ville också ha fika.
 
Mitt i allt hann jag även kasta ett getöga på damernas längdskidåkning, tillsammans
med Johanna och Hasse x 2.
 
Efter skidåkningen åkte Hasse och handlade och jag blev kvar hemma och röjde i köket och diskade.
 
När Hasse kom hem åt vi kvällsmat och samtidigt fick besök av Helena.
Vi satte oss sen i vardagsrummet så att vi samtidigt kunde slänga ett getöga på
herrarnas längdskidåkning.
 
När Helena gick hem så dröjde det inte många minuter förrens Molly kom.
Vi skulle vara barnvakt åt henne medans brorsan och Lina var på bio.
Jag och Molly hade egen bio här hemma.
Vi tittade på barnfilmen Trolls och åt lite chips och drack Loka.
Strax före kl. 23.00 åkte Molly hem igen.
 
Jag hann avsluta lördagsdygnet med att sitta här vid datorn ett tag och "kolla läget"
innan ögonlocken blev att väga bly.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0