En heeeet majdag.....

Igår var det årets varmaste dag....hittills....puuuuh!
I mitt tycke och smak så var det FÖR varmt!
 
 
 
 
På eftermiddagen var jag och Hasse hem till brorsan och dom.
Morsan och farsan var också där.
Vi satt ute och fikade. Jag hade gjort Nutellabollar (Nellie äääälskar Nutella)
som jag hade med mig.
 
Jag satt i skuggan av ett parasoll, men till sist blev det också för varmt....
 
 
 
 
Det var fler som tyckte att det var varmt.
Brorsan och Molly var ner till Prästabadet och svalkade av sig.
Vi andra var bara med och tittade.
 
Det var mycket folk nere vid badet, men det var inte så många som badade.
Enligt Molly och brorsan så var det kallt i vattnet.
 
 
På kvällen kom Helena förbi och hälsade på oss.
Vi satt ute på altanen och tjålade.
 
 
 
 
Sen på kvällen, vid 21-tiden, premiärade vi årets badsäsong med ett kvällsdopp.
Jag, Hasse och Molly badade. Nellie var också med, men hon skulle inte bada,
men hon gick ut i vattnet till knäna och svalkade av sig.
 
Det var "premiärdoppskallt", men ändå inte så kallt.
Värre har jag varit med om!
 
Det  var skönt att svalka av sig efter en lååång heeet dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0