Helt plötsligt "blev" jag ledig......

Var till jobbet idag.
Min chef påpekade för mig.... för sjuttioelfte gången sen i december... att jag hade
timmar kvar av förra årets intjänade arbetstidsförkortning och några semesterdagar.
Och dom skulle jag ta ut innan vi får nya....nästa vecka.
 
Jag orkade inte dividera med henne.... om ynka 9 timmar
(semesterdagarna fick jag dividera lite om, men hon fick ge sig då jag har rätt att spara dom)
.... så jag sa åt henne att jag tar väl ut timmarna och sen tar jag ut tjänstledigt resten av tiden
för att kunna vara ledig resten av denna vecka.
 
Men det är ju som vanligt i ett företag där det finns flera chefer.
Samma regel gäller inte alla!
Varje chef kör sitt "eget race".
 
En anställd berättade för mig att denne hade 36 timmar kvar och den hade
inte hört något om att den var tvungen att plocka ut dom innan nästa vecka......
 
Visst, det är skönt att få vara ledig från "kockonästet", men det känns
inte helt okej att behöva ta ut ledighet bara för ATT.
Jag hade väl hellre sparat timmarna för något senare tillfälle.... då jag verkligen
skulle ha behövt vara ledig.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0